Rieth József: Útiemlékek

Nápoly-Rotondo-Loretto körút - Zarándokutunk Ausztriai része (2. rész)

Tartalomjegyzékhez  <<<  Utazások - Magyar utak - Külföldiek - Elmaradt utak - Időrendben - Útikereső

1999. szeptember 15-től szeptember 23-ig autóbuszos zarándokként jártunk Olaszországban. A zarándokúti élményeinket (a Magyar útszakasz (1. rész) és az Ausztriai útszakasz (2. rész) bevezető részével) az Olaszországi útszakasz (3. rész)  emlékeinek vázlatával foglaljuk egységes történetté. Célunk volt Sienai Szent Katalin, Szent Januáriusz, Boldog Pio szentek kegyhelyeinek sorra látogatása és az utunk során érintett szenthelyekkel, valamint jelentősebb kulturális látnivalókkal való ismerkedés. A körutunk során meglátogatott városokat és nevezetességeket bővebben bemutatom: Siena, Róma, Aquino, Capua, Caserta, Monte Cassino, Nápoly, Pozzuoli, Vezuv, Pompei, Rotondó, Loreto, San Marino.

Magyar útszakasz (1.)   -   Ausztriai útszakasz (2.)   -   Olaszországi útszakasz (3).

Ausztrián át

szept. 15.

A magyar utunkból megérkezve a határellenőrzés minden probléma nélkül zajlott le. Tíz-tíz perc kellett a két sorompónál. Heiligenkreuz szokott pasztell színeivel és tisztaságával várt minket. A sztrádát elérve, mialatt felfelé kapaszkodtunk és alagutakon robogtunk át, néhány útitársunk megkezdte bemutatkozását a busz mikrofonjánál. Első volt az atya -- Hegedűs Ferenc -- elmondta Domoszlói plébánosságának és a környékbeli templomok ellátásának gondjait. Van egy házvezető nővér is a plébániáján, de inkább ő gondozza a nővért, mintsem segítséget kaphatna tőle. Kevés a hittanos gyerek, a ministráns. Többször járt már külföldön az utazási irodával, és ezzel a közösséggel. Utána még többen bemutatkoztak. Ezután megnéztük a győri pápai találkozóról készült Duna TV felvételt.

A völgyhidakkal és alagutakkal dúsan tarkított sztrádáról gyönyörű hegyek-völgyek között és felett gyönyörködtünk. Kellemes emlékeket ébresztett a Kärtner Sonnenturm látványa, előző utunk emlékeit.

A sztráda éttermében háromnegyedórás pihenőt tartottunk. Tovább indulva a fájdalmas olvasót imádkoztuk. Sok lelki beszélgetés is volt az utasok között. Terméketlen vita alakult így ki az egyik tudálékos utastársunk és az atya között: túlvilágról, Istenről, teremtésről, látomásokról. Az atya érvei: „Aki egyet megbotránkoztat e kicsinyek közül…” és a szegény Lázár története körül mozogtak. A vita senkit sem győzött meg. Üres érvek, szédületes tudatlanságok röpködtek a vitában, örömömre az olasz határ közeledte vetett véget az értelmetlen szócséplésnek.

Az olasz határt bontották, Schengen hatására teljesen szétszedik a sok épületet és a kapukat. Három óra után pár perccel egyenletes tempóval áthajtottunk a határon. (Utunk folytatása Olaszországban.)