Rieth József: Útiemlékek

IZOLAI NYARALÁS 2005 - Trieszt városnézés

Tartalomjegyzékhez  <<<  IZOLA - Utazások - Magyar utak - Külföldiek - Elmaradt utak - Időrendben - Útikereső

5. nap, 2005. augusztus 24. szerda

Előző (4.) nap -- Trieszt: Miramare-kastély -- Trieszti városnézés -- Következő (6.) nap

(1.Odaút - 2.Izola - 3.Piran - 4.Postojna - 5.Trieszt - 6.Horvátország - 7.Skocjan, Lipica - 8.Hazaút, Ljubljana)

Másfél órát töltöttünk -- a Miramare kastély meglátogatása után -- Triesztben. A busz bevitt minket a pályaudvarhoz, a Piazza Libertatéra innen indultunk el körülnézni a városban. Több szempontból sem tűnt szépnek a város. Egyrészt óriási forgalom, tülekedés tölti ki, másrészt éppen a központjában minden fel van dúlva, csatornáznak, javítanak. Délben itt is minden bezár. Végig sétáltunk a Corso Cavouron, megcsodáltuk a szép épületeket, a másik oldalon álló Teatro Mielót. A tengerparthoz kiérve balra fordultunk, és a Canal Grande mellett sétáltunk fel a nagy oszlopsorral, kupolával messziről tündöklő S.Antonio Taumaturgo templom irányába.

A hatalmas teret hosszában felosztja a csatorna, sok csónak van benne, és a keresztező főutak hídjai darabolják fel a viziutat. A hidak az utca szintjében vannak, ezért a csónakok számára igencsak szűk hely marad a hidak alatt. Teljesen lekuporodva lehet érzésem szerint átjutni a csatorna belső részébe. A S.Antonio templom hatalmas parkkal zárja le ezt a teret. Sajnos ez a templom is zárva volt. A tér oldalán áll a S.Spiridione hatalmas templom; szintén zárva volt. A tengerparttal párhuzamosan mentünk tovább a Teatro Romano irányában. Hatalmas nézőtér, antik színház van a hegyoldalba vágva. Az utca túloldalán egyszerű sárga kis templom világít zöld lombok közül. Szerényen tekint fel a lépcsősorokkal megközelíthető hatalmas Santa Maria Maggiore templomra, amit az útikönyv mint S.Giusto katedrálist említ. Fellélegeztünk, mert a magasban embereket láttunk be és kilépni a tekintélyes méretű templomnál. (Végre egy látogatható templom!)

Felkapaszkodtunk mi is a sok-sok lépcsőn. Érdemes volt. Akkora, mint a mi Szent István bazilikánk. Az oltárkép Mária mennybevételét ábrázolja. Itt is van Lourdes-i grotta. Egy szép Szüzanya szobor áll benne, de kis Jézussal. A kupolán beáramló fénysugarak lenyűgöztek minket. A templom tulajdonképpen két 6. századbeli bazilika, amiket a 14. században gótikus stílusban egyesítettek. A templom bal szárnyában 13. századbeli mozaikképek láthatók.  Az idő sürgetett, visszafelé indultunk. Kimentünk a tengerparthoz a Piazza dell 'Unita D'Italia térre. Megnéztük a palotákat, a Verdi-színházat. Az árkok, a kerítések, a tumultus miatt nehezen csodálhattuk mindezeket. A Szent Miklós görög templomot is csak kívülről láthattuk, az is zárva volt. A busz felé sétálva ettünk egy-egy finom fagyit.

Aztán elbúcsúztunk Trieszttől, buszra szálltunk és irány haza. A remek idő miatt már vágytunk fürdeni. Négyre le is értünk szállásunkra, úszkáltunk egy jót. Nagyon finom volt, élveztük. Vacsora után hamar lefeküdtünk, fáradtak voltunk. (Folytatás.)

-------------------------------------------

IZOLAI NYARALÁS
            aug. 20.     Indulás -- Szlovénia -- Troján hágó -- San Simon
            aug. 21.     Mise -- Izolai városnézés -- Hajókázási kísérlet
            aug. 22.     Pirán -- Portorož
            aug. 23.     Postojna -- Predjama
            aug. 24.    Trieszt: Miramare-kastély -- Trieszti városnézés
            aug. 25.    Horvátországi kirándulás: Poreč, Lim-fjord, Rovinj, Hajókirándulás -- Anya programja
            aug. 26.    Škočjan -- Lipica -- Anya programja
            aug. 27.    Hazautazás, Ljubljana

FOTÓGYŰJTEMÉNY IZOLAI NYARALÁSUNKRÓL
         UTAZÁS            Ptuj és a Troján-hágó
            IZOLA                Látképek -- Újváros -- Óváros -- Plébánia -- Kikötő -- Parti séta
            HOTELÜNK       Hotelünk -- Simonov z. -- Strandolás -- Bóklászás -- Hajókirándulás
            KIRÁNDULÁS    Piran látkép -- -Tartini-tér -- -városnézés -- -Dóm -- -tengerpart    --    Portorož
            BARLANG         Postojna kívülről -- -látnivalók -- -cseppkövek    --    Predjama kívülről -- -belülről    --    Škočjan kívülről -- -belülről
            TRIESZT           Trieszt városnézés -- Kastély kívülről -- -belülről -- -park    --    Lipica
            ISZTRIA            Poreč látkép -- -templom -- -városnézés -- régiségek    --    Rovinj látkép -- -templom -- -városnézés    --    Lim-fjord
            HAZAUTAZÁS   Ljubljana látogatás -- -székesegyház -- -Óváros
            TÉRKÉPEK      Horvátország -- Magyarország -- Szlovénia -- Trieszt

DIABEMUTATÓK IZOLAI NYARALÁSUNKRÓL

UTAZÁS            Utazás Szlovéniába
            KIRÁNDULÁS    Piran látkép -- -Tartini-tér -- -városnézés -- -Dóm -- -tengerpart    --    Portorož
            TRIESZT          Trieszt városnézés -- Kastély kívülről -- -belülről -- -park    --    Lipica
            ISZTRIA           Poreč látkép -- -templom -- -városnézés    --    Rovinj látkép -- -templom -- -városnézés    --    Lim-fjord