Rieth József: Útiemlékek

Korintus - Szent Pál nyomában - 11. részlet. Korintus

Tartalomjegyzékhez - Utazások - Magyar utak - Külföldiek - Elmaradt utak - Időrendben - Útikereső

2003. A plébánia zarándokutat szervezett Szent Pál Görögországi emlékeinek végiglátogatására. 2003. augusztus 1-10 jártuk Görögország útjait, keresve a missziós út emlékeit Athén, Berea, Filippi, Kavala, Korintus ásatásainál. Természetesen nem kerülhettük el az útbaeső nevezetességeket sem, látogatást tettünk Drinápolyban, a Meteorákon, Rodostóban, Tesszalonikában, Thermophilénél.

Görögországban több alkalommal jártunk. Ezekről - talán 1989-ből, egy csoportos utunk kivételével - csak halvány emlékünk maradt. A turistacsoportos utunk során az Athéni, Tesszaloniki, Thermophilei és Delphoi látogatásról valamint a görög szigetvilág három szigetének meglátogatásáról maradt bővebb emlékünk. Csak az emlékezetemben él még egy további nagyon halvány, jóval korábbi Tesszaloniki látogatásunk emléke (mintha valamiféle eszperantó kongresszussal kapcsolatos lett volna, de semmilyen írásos nyomot sem találtam róla.)

1. Szerbia  -  2. Drinápoly  -  3. Rodostó  -  4. Kavala  -  5. Filippi  -  6. Thesszaloniki

7. Berea  -  8. Meteorák  -  9. Thermophüle  -  10. Athen  -  11. Korinthosz  -  12. Paralia

Paraliába érkezve, a városkában álltunk meg. 16:10-17:10 Fagyiztunk, majd megérkezett a szállásadónk és autóval felvezetett a szállásunkra. A Hotel Diasban szálltunk meg, a város tengertől távoli szélén. Elég messze van a tengertől,  kb. 10 percnyire, de úszómedencével és elfogadható szobával, terasszal rendelkezik.

Ingyenes fürdési lehetőségünk van a tengerben is és a szálló medencéjében is. Még vacsora és mise előtt lementünk fürödni a sós habokba. Végre Zsuzsó is fürödhetett. 7-kor mise volt az ebédlőben, utána a vacsora. Jól aludtunk.

aug.9. szombat

Reggel 7:20-kor mise, utána reggeli. Reggeli után megint fürdés a tengerben. Levittek busszal a tengerhez, ahol másfél órát fürödtünk. Mire nagyon kisütött a nap, hazajöttünk, nem akartunk megégni.

12-kor kellett elhagyni a szobát. Még sétáltunk egyet a városkában, majd ettünk. Az ebédet a teraszon fogyasztottuk el. Ebéd után én még úszkáltam a medencében, Zsuzsó pedig zuhanyozott egyet, majd kiültünk a többiekhez a teraszra.

Hamar eljött a bepakolás ideje, és már indultunk is haza felé, Tesszalonika irányába 14:04. Autópályán robogtunk 14:34-tól.